زمانی که قصد دارید به عنوان مسئول تغییرات سازمانی، به هر دلیلی در یکی از واحدهای سازمانی تغییراتی و به طبع تغییرات مثبتی ایجاد کنید ناگزیر هستید که از نزدیک درگیر فرآیندهای کاری واحد مورد نظر شوید. روی این فرآیند‌ها نظر بدهید، مشکلات آن فرآیند رو بررسی کنید، روش‌های مختلفی را آزمایش کنید، با افراد مختلف واحد جلسه داشته باشید و …

آنقدر درگیر کار می‌شوید که فراموش می‌کنید که این واحد یک مسئول داشته داشته و دارد. این امکان وجود دارد که شما ناخواسته با انجام کارهای فوق اختیارات مسئول واحد را به چالش بکشید. خوب حتی اگر تمام تلاش شما در جهت کمک به واحد تحت مدیریت مسئول باشد باز هم بنا به خاصیت انسانها، روئسا دوست دارند که در محدوده ریاستشان شریکی نداشته باشند. لازم به توضیح هم نیست که اگر مدیر یک واحد تمایلی به حضور و دخالت شما نداشته باشد، می‌تواند به راحتی مانع ایجاد تغییرات شود.

شما به عنوان مسئول تغییرات باید به یک استراتژی مهم را همیشه مدنظر داشته باشید. مدیر واحدهای سازمانی همیشه مدیر واحد می‌باشند و هر تغییر مثبتی به واسطه مدیریت ایشان به دست می‌آید. همیشه باید به گونه‌ای رفتار کنید که همه افراد سازمان و به خصوص مدیر واحد مربوطه تغییرات مثبت را ناشی از مدیریت مدیر بدانند. تمام کارها را با ایشان چک کنید. در جریان پیشرفت اوضاع قرارشان دهید. همیشه با مدیر مشورت کنید و پیش از اعمال هر تغییری آن را با رئیس چک کنید. تمام این مشورت‌ها و مشاوره‌ها باید در سطح جزئیات صورت گیرد و ارائه کلیات و کلی گویی کمکی به جلب اطمینان مدیر نمی‌کند. در جلسات عمومی همیشه از تلاش‌های انجام داده و نداده مدیر واحد تشکر کنید و به مدیر این مطلب را القاء کنید که بدون حمایت ایشان هیچ تغییر مثبتی صورت نمی‌گرفت.

فکر کنم مفهموم اصلی را توانستم منتقل کنم و تنها یک جمله: حواست باشه کی اینجا رئیسه؟

1 پاسخ به حواست باشه کی اینجا رئیسه
  1. واسه من بیشتر این موضوع تداعی شد که باید به خاطر ترس از دست دادن موقعیت الکی از رئیس تعریف کنیم !
    شاید منظور شما این بوده که مسئول تغییر سازمانی هرچقدر هم کارش عالی باشه برای مدیر اونجا داره کار می کنه و مدیر حق داره جزئیات رو بدونه و مورد مشورت قرار بگیره و این باعث میشه نتیجه تغییرات اعمال شده بهتر به ثمر بشینه


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *