مطالب پیشین

اقدامات پیش از جلسه – قسمت یک

اقدامات پیش از جلسه – قسمت دوم

اقدامات پیش از جلسه – قسمت سه

اقدامات حین جلسه – قسمت یک

اقدامات حین جلسه – قسمت دو


حالا که رئیس جلسه جلسات را مدیریت کرد و جلسه را به نحوه مناسبی به پایان رساند، نوبت می رسد به اقدامات پس از جلسه که در بیشتر وقتها بر عهده دبیر جلسه می باشد.

تهیه صورتجلسه: مسلما هر جلسه دست کم باید دارای یک خروجی باشد و آن هم صورتجلسه می باشد. صورت جلسه دست کم باید شامل تصمیمات جلسه باشد. از اینجا می تواندی الگویی از قالب صورتجلسه را تهیه و استفاده نمایید. لطفا قبل از استفاده بر حسب نیاز خود سفارشی سازی کنید. بسیار مهم است که صورتجلسه در سریعترین زمان ممکن به دست افراد مربوطه برسند.

ارسال صورتجلسه: صورتجلسه نه تنها باید برای حاضرین جلسه، بلکه باید برای غایبین و کسانی که مربوط به تصمیمات جلسه می باشند ارسال گردد. قبل از ارسال در مورد نحوه ارسال با گیرندگان به توافق برسید. برای کارفرمایان حتی اگر از ایمیل استفاده می کنید، به صورت رسمی برای ایشان ارسال نمایید.

پیگیری برای جلسه بعدی: در صورتی که جلسه مورد نظر شما از نوع جلسات دوره ای می باشد و نیاز است که برای جلسه بعدی در مورد تصمیمات اخذ شده گزارشی تهیه شود، چند روز قبل از جلسه، در مورد تهیه گزارش به مسئول مربوطه یادآوری نمایید.

پایان


در توییتر و فیس بوک من را دنبال کنید.

از طریق صفحه تماس با من در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *