در اجرای پروژه‌های راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری دو نکته مهم حائز اهمیت می‌باشد. البته این نکات در حیطه تجربه نویسنده می‌باشد و لزومی به صحت آن در پروژه‌های شما نمی‌باشد و مسئولیتی در این مورد پذیرفته نمی‌باشد 🙂

  1. وقتی می‌خواهید سیستمی را در سازمانی راه‌اندازی نمایید، نخواخید به بهانه‌ی نهادینه نمودن سیستم در سازمان، مدیران ارشد سازمان کاربر سیستم شوند. طراحی و تغییر فرآیند به نحوی که مدیران ارشد را درگیر سیستم شوند گاهی نه تنها کمکی در نهادینه نمودن سیستم نمی‌نماید، بلکه می‌تواند به عنوان دلیل شکست پروژه‌های راه‌اندازی شود. زیرا معمولا مدیران ارشد سازمانها  پر مشغله‌تر از این هستند که خود را درگیر استفاده از سیستم‌های نرم‌افزار نمایند.معمولا دخالت دادن این عزیزان باعث ایجاد گلوگاه در فرآیندهای سازمانی می‌گردد
  2. نکته مهم دیگر این است زمانی که کارکنان سازمانی را مجبور یا ترغیب به استفاده از سیستمی می‌نمایید باید مراقب باشید که نکند مدیران ارشد سازمان به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل به استفاده از سیستم ویا به هر دلیلی، کارکنان را مجبور به اجرای فرآیندی موازی با سیستم مورد نظر نمایند. این کار در طول زمان باعث می‌شود که اعتماد و احترام کارکنان نسبت به سیستم از دست رفته و پروژه راه‌اندازی و استقرار سیستم جدید با شکست روبرو شود. نباید ضعف مدیران ارشد در استفاده از سیستم‌ها باعث ایجاد فشار بر کارکنان شود.

درسته، نکته اول با نکته دوم در تناقص است. به نظر شما راه‌حل این تناقض در چیست؟ 🙂

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *