همیشه یک پرسش ذهن من رو مشغول می‌کرد و آن اینکه یک مدیر برای موفقیت در وظایفش به چه چیزی بیش از همه نیاز دارد. پاسخ‌های متنوعی در طول مدت‌ها برای این مسئله انتخاب کردم، زمان، تجربه، دانش، پول، ابزار مناسب، اطلاعات و …

همه این موارد و مخصوصا سه نقطه(…) برای یک مدیر لازم هستند و کسی نمی‌تواند منکر اهمیت هیچ یک از آنها شود. حالا فرض کنید همه این موارد را در اختیار دارید و قرار است یک پروژه یا فعالیت بزرگ را مدیریت کنید. حالا اگر یک المان مخفی در سه نقطه را نداشته باشید و آن یک تیم واقعی باشد فکر می‌کنید که پول، تجربه، زمان و ابزار مناست، اطلاعات و دیگر نقطه‌ها بتوانند که به جای تیم شما کار کنند؟ اگرفکر می‌کنید با داشتن تمام این ابزارها، بدون تیم خوب، می‌توانید کار بزرگی از پیش ببرید یک بار آزمایش کنید تا به اشتباه خود پی ببرید 🙂

بین تمام ابزارهای موجود برای مدیر، تیم مناسب حتی از چوب جادو هم می‌تواند جادویی‌تر عمل کند. قصد ندارم منکر اهمیت دیگر ابزارها بشوم اما یک تیم مناسب می‌تواند کمبود تجربه، زمان، دانش و اطلاعات مدیر را جبران نماید. من اعتقاد دارم مدیر بیش از نیاز به تجربه و دانش نیاز به یک تیم با تجربه و با دانش دارد. تیم متعهد اجازه می‌دهد که مدیر از اجرای درست کارهای درست بیشترین اطمینان را داشته باشد. شاید وظیفه اصلی مدیر تدارک و تربیت یک تیم موفق است. اگر موفق به انجام این مهم شود آنوقت زمان دغدغه‌های دیگر رسیده است.

1 پاسخ به بهترین برای یک مدیر
  1. موافقم، تیم خوب می تونه معجزه کنه ولی متاسفانه کارفرمایان به هزینه پایین اعتقاد بیشتری دارند تا معجزه! هر چند تیم خوب در بلند مدت هزینه کمتری داره. با این وجود معمولا مدیرانی را انتخاب می کنند که از نظر فنی بتونه ضعف تیم رو جبران کنه (مخصوصا در نرم افزار) با این شرایط ، یک مدیر مثل کارگردانی که می تونه از یک نا بازیگر بازی بگیره باید بتونه تیمش رو توانمند کنه و البته کار سختیه.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *